Mali geniusze | Przestrzeń Montessori
15646
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15646,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.5,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

Przestrzeń Montessori

 

 

      Filozofia Marii Montessori jest myślą wartą zastosowania w wychowywaniu dzieci już od urodzenia, i to zarówno w domu jak i w żłobku. Maria Montessori uwolniła myślenie o dzieciach, respektując ich prawo do indywidualności i wzrastania w sobie właściwym tempie. W naszym żłobku koncentrujemy się na potrzebach dzieci, stwarzamy środowisko, w którym mogą spokojnie się rozwijać w poszanowaniu ich godności. Podejście to zawdzięczamy właśnie filozofii Montessori, która postawiła na pierwszym miejscu potrzeby dziecka, a nie potrzeby i oczekiwania dorosłych. Nasze opiekunki podążają za dziećmi, towarzysząc im i pomagając na tym etapie, na którym dzieci potrzebują ich wsparcia, ale umożliwiają dzieciom samodzielne odkrywanie świata wszędzie tam gdzie tylko jest to możliwe. Dzieci wychowywane w duchu Montessori nie tylko mają głębokie poczucie własnej wartości, czują się szanowane i respektowane przez otaczające je środowisko, chętnie podejmują samodzielnie nowe wyzwania i nie boją się porażek. Niemowlęta i małe dzieci rozwijają się naturalnie, zadaniem dorosłych jest przygotowanie ich otoczenia tak, aby miały zapewnione odpowiednie warunki do rozwoju. Opiekun musi, więc obserwować dziecko i uczyć się odgadywać jego potrzeby by adekwatnie na nie odpowiedzieć, co umożliwi mu odpowiednie przygotowanie przestrzeni. W naszym żłobku przestrzeń jest przygotowana tak, by ilość ograniczeń dla dziecka była minimalna i aby dzieci mogły odkrywać ją samodzielnie. Cała przestrzeń sal jest bezpieczna i dostępna dla małego człowieka, prowokuje go do nowych odkryć, oddziałując na wszystkie jego zmysły. Zarówno wystrój sali jak i zabawki i pomoce dydaktyczne nie są dobrane przypadkowo, ale tak, aby zapewnić dzieciom to, czego potrzebują na danym etapie rozwoju. W całym wnętrzu króluje minimalizm i estetyka, tak, aby dzieci nie były „przeładowane” bodźcami, łatwiej koncentrowały uwagę i czuły się komfortowo. Większość pomocy edukacyjnych oraz zabawek stanowią przedmioty drewniane lub wykonane z innych naturalnych materiałów. Sale są przygotowane tak, aby dzieci miały swobodny dostęp do wszystkich zabawek i pomocy edukacyjnych i książek.