Mali geniusze | Program
14093
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-14093,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.5,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

Największe znaczenie dla prawidłowego rozwoju oraz edukacji dziecka mają jego pierwsze lata życia. To nie okres szkolny, ale czas przed z nim decyduje o tym czy dziecko będzie w przyszłości kreatywne, ciekawe świata, chłonne wiedzy i pewne siebie. Do 6 roku życia następuje najszybszy rozwój intelektualny oraz kompetencji językowych, emocjonalnych i społecznych. Zapewnienie w tym czasie dziecku odpowiednich warunków do nauki i rozwoju jest, więc najważniejszym zadaniem rodziców.

Przestrzeń Montessori

Filozofia Marii Montessori jest myślą wartą zastosowania w wychowywaniu dzieci już od urodzenia, i to zarówno w domu jak i w żłobku. Maria Montessori uwolniła myślenie o dzieciach, respektując ich prawo do indywidualności i wzrastania w sobie właściwym tempie. W naszym żłobku koncentrujemy się na potrzebach dzieci, stwarzamy środowisko, w którym mogą spokojnie się rozwijać w poszanowaniu ich godności.

Bobas Lubi Wybór

Dziecko w wieku 0-3 lata rozwija się bardzo szybko i szybko zmieniają się jego potrzeby, dlatego też uważna obserwacja i adekwatna diagnoza potrzeb dziecka na danym etapie rozwoju jest fundamentalna dla zastosowania filozofii Montessori w żłobku.

Doświadczanie i nauka samodzielności

Dzieci w wieku do trzech lat przyswajają wiedzę jedynie za pomocą własnego doświadczenia, prowadzone, więc u nas zajęcia mają charakter praktyczny.

Muzyka nie za poważna

Podczas zasypiania naszym maluchom codziennie towarzyszą dźwięki Mozarta, Bacha i Chopina. Muzyka poważna działa na nastrój i emocje człowieka, stymuluje rozwój mózgu, pamięci i poczucia przestrzeni. Dziecku słuchającemu muzyczki klasycznej łatwiej przychodzi nauka czytania, pisania, liczenia, logicznego myślenia, a przede wszystkim nauka języków obcych.

Immersja językowa.

Stosując konsekwentnie filozofię wpływania na rozwój dzieci poprzez zapewnienie optymalnych warunków do ich rozwoju, nie mogliśmy nie włączyć do programu naszego żłobka nauczania języka angielskiego metodą immersji językowej. Dzieci w wieku do trzech lat są w stanie opanować każdy język w sposób naturalny i bezstresowy, jeśli będą miały zapewniony stały z nim kontakt.

Rodzicielstwo bliskości

Dla dziecka przychodzącego na świat wszystko jest nowe. Zadaniem rodziców i innych opiekunów dziecka jest więc pomóc dziecku w odkrywaniu otaczającego je świata. W naszym żłobku nie zapominamy o tym, że równie ważnym obszarem do odkrycia jest świat wewnętrznych emocji dziecka. Pomagamy dzieciom w nazywaniu emocji i radzeniu sobie w trudnych chwilach.

Adaptacja

Pierwszy dzień dziecka w żłobku to ogromne wydarzenie, zarówno dla niego jak i rodzica. Rzadko, kiedy pamięta się o tym, że adaptacja to proces długi, zaczynający się jeszcze przed tym dniem, obejmujący nie tylko dziecko, ale i jego opiekunów. Adaptację można podzielić na trzy etapy: